Triumph TR4 FIA

De Triumph TR4 werd geïntroduceerd in 1961 en was was ontworpen door de Italiaan Michelotti. Het chassis en de aandrijflijn waren gebaseerd op de eerdere TR-modellen. Het zou een erg succesvol model blijken voor de Standard Triumph Motor Company met 40.253 exemplaren en zette het ruige imago voort dat zijn voorgangers gecreëerd hadden. Het was de eerste auto die optioneel leverbaar was met wat we nu een Targa-dak noemen, ruim vijf jaar voordat Porsche het op de 911 introduceerde. Onder de kap lag een doorontwikkelde versie van de viercilinder uit de TR2/3 modellen, een 2.138cc met standaard 105pk. Voor klanten die deelnamen aan races onder de 2-liter klasse was er zonder meerprijs een 1.991cc versie leverbaar. Sommige auto’s werden uitgevoerd met superchargers waardoor een vermogen van 200pk haalbaar was! De TR4 boekte de nodige successen in de autosport over de gehele wereld en is nog steeds competitief in historische races.

Filmpje!

HET AANBOD

Deze Triumph TR4 is opgebouwd conform FIA-specificaties en wordt te koop aangeboden in Duitsland. De straatlegale Triumph met kilometerstand 32.223 is geheel opnieuw opgebouwd door de bekende specialist Joe Williams van Red Baron Racing. De TR4 beschikt over een versterkt chassis, Weber carburateurs, een geoptimaliseerde motor, verbeterde koeling, nieuwe koppeling en remmen, achteras met lange overbrenging, Sparco kuipstoelen, een veiligheidstank met 120 liter, een zespunts rolkooi en Mini-lite velgen. De auto zou zeer competitief zijn volgens de verkoper. Met 178pk onder de kap moet dit een waar bommetje zijn! De prijs van deze coole TR4 is € 55.000. Zie HIER voor de advertentie op Classic Driver.

Deel hieronder je mening over deze TR4!

Tags from the story

1 Comment

Comments are closed.