MG A Works

De MG MGA is van 1955 tot 1962 geproduceerd door de MG-divisie van de British Motor Corporation en was een drastische stijlbreuk met zijn voorgangers. De slogan in de advertentie luidde dan ook “first of a new line”.  Het model werd als roadster en coupe geleverd. Het prototype werd goedgekeurd twee weken nadat de directeur van MG, Leonard Lord, had besloten om auto’s voor Austin-Healey te produceren. Hij vertrouwde er echter op dat de MGA de teruglopende verkopen goed zou kunnen maken. Totaal zijn er 101.081 exemplaren geproduceerd voordat de MGA werd afgelost door de MGB.

MG A Works

Deze  MG A Worsk wordt in Engeland te koop aangeboden door DK Engineering, het betreft YD2/2571 of UMO93 die door de Amerikaanse coureurs Jim Parkinson en Jack Flaherty naar de 4e plek in zijn klasse werd gestuurd op Sebring als onderdeel van het fabrieksteam. Zij eindigden net achter de andere fabrieksauto YD2/2575 UMO96. Toen kwam de auto in handen van BMC dealer Ship & Shore Motors in West Palm Beach, Florida. In 1963 werd de MG A opgeslagen nadat twee kleppen het begaven op Daytona.

 

MGA Twin Cam expert Lyle York spoorde in 1967 de auto op en wist deze aan te kopen, daarna knapte hij de fabrieksracer op en reed er sporadische mee totdat in 1970 de koppeling het begaf met 5.139 miles op de teller. Hij zou de auto 36 jaar in zijn bezit houden totdat hij deze in complete en originele staat verkocht in 2003. De meest recente eigenaar bracht de MG A weer in technische topstaat zodat deze na bijna 40 jaar weer op het circuit kon terugkeren, compleet met aantrekkelijk patina. In 2015 keerde de auto terug naar zijn geboorteland als onderdeel van de privécollectie van DK Engineering. Deze Works MG is in deze originele staat een unieke aanbod met waarschijnlijk een stevig prijskaartje.

Deel hieronder je mening over deze MG!

Tags from the story