Ferrari 400i Manual

0 Posted by - 8 september, 2014 - Overig aanbod

De Ferrari 400i werd in 1976 geintroduceerd als eerste Ferrari met een automatische versnellingsbak. Ondanks dat het model ook met een handgeschakelde bak verkrijgbaar was verkocht juist de automaat veruit het beste. Het zou het langst geproduceerde model uit de geschiedenis worden van Ferrari toen in 1989 de productie tot een einde kwam.

Van de 400 met handbak zijn slechts 422 exemplaren gebouwd en terugkijkend de meest begeerlijke versie. De 3 traps automaat was namelijk afkomstig van General Motors en deed de sportieve rijbeleving voor een groot deel teniet. Het ontwerp door Pininfarina is destijds niet erg positief ontvangen maar blijkbaar is het een ontwerp dat tijdloos is en wellicht door de jaren heen gerijpt is want de model mag op steeds meer liefhebbers rekenen. Wat weer gevolgen heeft voor de prijsontwikkeling.

Onder de kap ligt een dikke V12 waar Ferrari bekend om staat. Bij de 400i zijn de carburateurs vervangen door Bosch brandstofinjectie. De motor leverde 310pk wat de auto in staat stelde een topsnelheid te bereiken van 240 km/u. Bovendien is het model onlangs door Classic Driver aangemerkt als jonge klassieker waar je nu in zou moeten investeren.

Zie hier voor een filmpje van een vergelijkbare auto:

HET AANBOD

Deze Ferrari 400i Manual uit 1979 met slechts 67.000km op de teller wordt te koop aangeboden in Nederland. De auto is volgens opgave geheel roestvrij omdat deze altijd in een droge garage in Italië zou hebben gestaan. De 400i zou daarnaast schadevrij zijn en enkel om cosmetische redenen een aantal keren zijn gespoten. Het diep donkerblauwe leer samen met de grijs metallic lak maken dit tot een bijzonder smaakvolle verschijning, een echte gentlemens Ferrari. De auto zou technisch goed zijn en heeft onlangs nog een servicebeurt gehad. De onderhoudshistorie is aanwezig. De prijs van deze 400i is € 49.950. Zie HIER voor de advertentie van Witmer & Odijk.

Deel hieronder je mening over deze Ferrari!

Share on Google+Share on FacebookEmail this to someoneShare on LinkedInShare on TumblrPin on PinterestTweet about this on Twitter

No comments

Leave a reply