Alfa Romeo 1900C Super Sprint Series 2

De Alfa Romeo 1900 was het laatste chassis van Alfa Romeo wat in grotere aantallen werd aangeboden aan de bekende carrosseriebouwers als basis voor een indrukwekkende reeks legendarische ontwerpen. De radicale B.A.T. serie door Bertone en de bloedmooie Disco Volante van Touring zijn daarvan de meest bekende voorbeelden.

Deze Alfa Romeo 1900C Sprint is één van totaal 650 exemplaren die door Carrozzeria Touring tussen 1951 en 1953 zijn gebouwd. Carrozzeria Touring zou in totaal vier series bouwen op basis van de 1900. Onder de kap lag een doorontwikkelde versie van de 1900 motor die oorspronkelijk 90pk leverde. De upgrade zorgde in 1951 voor een vermogen van 100pk, die motor werd 1900 TI genoemd (Turismo Internazionale). In de 1900C Sprint met de korte wielbasis van 2500mm werden grote successen behaald in de autosport. De bekendste overwinningen waren in de Mille Miglia met Juan Fangio aan het stuur en de eerste vijf plekken in de Carrera Panamericana straatrace in 1954.

HET AANBOD

Deze ivoorwitte Alfa Romeo 1900C Super Sprint Series 2 uit 1954 wordt te koop aangeboden in Engeland. De links gestuurde Alfa beschikt over een 1.975cc motor die matcht met het chassisnummer. De kleurstelling, inclusief het groene interieur is precies zoals de auto de fabriek zou hebben verlaten. In 2004 zou de 1900C een totaalrestauratie hebben ondergaan in Italië waarbij de originaliteit hoog in het vaandel stond. De auto heeft onlangs nog deelgenomen aan belangrijke evenementen voor historische auto’s en is geschikt voor deelname aan de Mille Miglia. De prijs is helaas op aanvraag. Zie HIER voor de advertentie van J.D. Classics.

Deel hieronder je mening over deze Alfa!

Tags from the story