Maserati 3500 GT Vignale Spyder

Ondanks de nodige racesuccessen, onder ander met Juan Manuel Fangio achter het stuur, moest Maserati zich focussen op het produceren van auto’s voor straatgebruik om uit de financiële problemen te komen. Dit nieuwe tijdperk begon in 1957 met de introductie van de 3500 GT met een body van de Italiaanse carrosseriebouwer Touring. Dit was een luxueuze 2+2 waar veel know how in zat uit de racerij, zo bestond de basis uit een buizenframe en zat er een afgeleide motor uit de 350S in het vooronder die een respectabele 220pk leverde. Later versies met mechanische Lucas brandstofinjectie schopten het zelfs tot 235pk.

Een auto met zo’n aantrekkelijke inborst bleef niet onopgemerkt bij de Italiaanse carrosseriebouwers waaronder Allemano, Bertone en Frua die allemaal hun eigen interpretatie van de 3500 GT hebben gebouwd. Touring bouwde de meeste exemplaren, het meest zeldzaam is de 3500 GT Spyder van Vignale. De open versie was een creatie van de bekende ontwerper Giovanni Michelotti, op dat moment de ster bij Vignale. De Vignale stond op een iets ingekorte wielbasis, 250cm in plaats van 260cm, en beschikte in tegenstelling tot de coupé over stalen bodypanelen in plaats van aluminium. Slechts 245 exemplaren zagen het licht.

Maserati 3500 GT Vignale Spyder

Deze Maserati 3500 GT Vignale Spyder uit 1962 wordt in Engeland te koop aangeboden door Fiskens. Het betreft chassisnummer AM101*1129* die conform het Maserati S.p.A. Certificaat van Originaliteit gebouwd is op 23 februari 1961 met het stuur aan de linkerzijde. De eerste eigenaar was Mrs. Teresa Mitarachi uit London.

dsc_3906_0

Volgens de verkoper is de motor onlangs geheel nieuw opgebouwd, beschikt deze over de begeerlijke hardtop, vijfversnellingsbak en Borrani wielen. Documentatie inzake eerdere restauraties zijn aanwezig. De prijs is helaas op aanvraag.

Deel hieronder je mening over deze Maserati!

Tags from the story