Aston Martin DB6 Shooting Brake by Radford

De Aston Martin DB6 is geproduceerd van september 1965 tot januari 1971, op dat moment was het de langst geproduceerde Aston ooit. Nadat men voorstellen van het Italiaanse Touring had afgeslagen voor een opvolger van de DB5 begon men zelf aan de ontwikkeling van de DB6. Daarbij was het van belang de neiging tot “liften” te beperken, een nadeel van deze carrosserievorm. Vandaar de subtiele spoiler aan de achterzijde. In 1965 verscheen op de London Motor Show het eerste prototype gebaseerd op een verlengd chassis van een DB5. Door de uiterlijke aanpassingen ten opzichte van de DB5 viel de auto niet direct in de smaak bij de traditionele Aston Martin klanten, de prestaties daarentegen waren fascinerend met een topsnelheid van minimaal 233 km/u tot 245 km/u voor de Vantage.

Meerdere Britse carrosseriebouwers bouwden de DB6 om naar een ruime en stijlvolle shooting brake, de aantallen bleven echter zeer beperkt zoals ook bij deze conversie van Radford het geval is met slechts zes gebouwde exemplaren.

Aston Martin DB6 Shooting Brake by Radford

Deze Aston Martin DB6 Shooting Brake by Radford uit 1967 wordt te koop aangeboden door Autosport Designs. Deze auto werd voor het eerst getoond op de New York Motor Show nadat deze door J.S. Inskip, de toenmalige importeur van het Engelse merk, was geïmporteerd. Tijdens de show is de auto ter plaatse gekocht door een bekende Aston Martin dealer op Fifth Avenue in New York. De aankoopprijs op de originele factuur vermeld een duizelingwekkende $22,500, dat was bijna drie maal zoveel dan een DB6 coupe. Bijzonder is dat de auto daarna altijd in bezit is geweest van de eerste eigenaar.

Aston Martin DB6 Shooting Brake by Radford 03 Aston Martin DB6 Shooting Brake by Radford 07

Aston Martin DB6 Shooting Brake by Radford 09 Aston Martin DB6 Shooting Brake by Radford 10

De links gestuurde shooting brake is zeer luxe uitgevoerd met; Roman Purple lak, leren interieur, Borg Warner automatische versnellingsbak, airconditioning, limited slip differentieel, chromen wielen, Twin Marchal mistlampen en een Bosch Koln radio. De teller geeft een bescheiden 64.000 mijl aan.

De DB6 zou goed en regelmatig onderhouden zijn en nooit onderdeel geweest zijn van een restauratie, dus volledig origineel! De prijs van deze uitgelezen kans voor de Aston Martin verzamelaar is helaas op aanvraag.

Deel hieronder je mening over deze Aston Martin!

Tags from the story