Triumph Dove GTR4

Toen de TR3A eenmaal op de markt was zocht Triumph naar mogelijkheden om de TR serie te restylen. Het resultaat verscheen in 1961 in de vorm van de nieuwe TR4 met een door de Italiaanse ontwerper Giovanni Michelotti getekende koets. Onder de kap lag de 2.138cc viercilinder motor uit de TR3A, een overdrive was optioneel. De TR4 bleef tot 1967 in productie. Vandaag de dag zijn de TR modellen één van de makkelijkst te onderhouden klassiekers met een ruim aanbod van onderdelen en specialisten.

Filmpje!

HET AANBOD

Deze Triumph GTR4 Dové Coupé uit 1964 is een zeer zeldzame versie gebouwd door de carrosseriebouwer Thomas Harrington en wordt te koop aangeboden in Engeland. Destijds werden deze conversies verkocht door de L.F. Dove Ltd, de Triumph dealer in Wimbledon (Engeland). Slechts 43 exemplaren hebben het de fabriek verlaten. Er werd een Franse naam aan de auto meegegeven om de Europese aantrekkelijkheid te vergroten. De auto’s kwamen als tweezits cabrio binnen, daarna werd een grotere tank gemonteerd, een neerklapbare achterbank en een derde deur voor de bagage. De extreem hoge prijs zorgde ervoor dat het model niet echt succesvol was, voor nagenoeg hetzelfde bedrag kon je een Jaguar E Type aanschaffen.

Deze GTR4 is de afgelopen veertien jaar in bezit geweest van dezelfde eigenaar en is dit jaar door hem gerestaureerd. De auto zou in zeer goede staat verkeren. Het lakwerk, chroom en interieur zouden erg mooi zijn. De eerste eigenaar heeft destijds de optie voor de overdrive aangevinkt. Tevens is er een Webasto dak aangebracht. De verkoop is inclusief uitvoerige documentatie. Op 7 juni a.s. wordt de auto geveild door Bonhams, men verwacht een opbrengst tussen de ruim € 22.000 en € 29.500. Zie HIER voor de advertentie op Classic Driver.

Deel hieronder je mening over deze auto!

Tags from the story