Renault Dauphine 1.4 Turbo Gordini Look

De Renault Dauphine verscheen in 1956 op de markt als opvolger van de Renault 4CV waarbij beide modellen technisch veel overeenkomsten vertoonden. Dezelfde motor werd toegepast met een naar 845cc vergrote cilinderinhoud waardoor het vermogen uit kwam op 32pk, dat was 11pk meer dan in de 4CV was te vinden waardoor een topsnelheid haalbaar werd van 112 km/u. Gordini bracht een snellere versie van de Dauphine uit waarbij het vermogen uit kwam op 40pk, daarmee wist dit model de 125 km/u aan te tikken. De Dauphine zou een waar succes worden voor het Franse merk met 2,12 miljoen verkochte exemplaren tot en met 1967.

HET AANBOD

Deze beige Renault Dauphine  met Gordini look uit 1961 is een bommetje op wielen en wordt te koop aangeboden in België op ClassicDriver. Men heeft namelijk het motorblok van een Renault 5 GT Turbo, een 1.400cc blok die er in dit geval 120pk uit perst, achterin het 750kg wegende karretje gelepeld gekoppeld aan een handgeschakelde vierbak. De rode racestoelen, het uitgebreide dashboard, de Alpine A110 wielen en de uiterlijke kenmerken van de Gordini destijds maken het plaatje helemaal af. Om het vermogen in toom te houden zijn er rondom schijfremmen aangebracht, Koni Classic vering aangebracht, nieuwe Vredestein banden gemonteerd en een extra oliekoeler geplaatst. De auto zou gedurende 25 jaar opgeslagen zijn geweest waarna deze geheel is gerestaureerd, de body zou dan ook keihard zijn en voorzien zijn van een beschermlaag. De prijs van deze sympathieke racer is € 17.500.

Deel hieronder je mening over deze Renault!

Tags from the story