Lancia Fulvia HF Serie II Fanalone

De Lancia Fulvia werd voor het eerst getoond aan het grote publiek tijdens de Autosalon van Geneve in 1963 en is tot 1976 geproduceerd. Het model was in drie varianten verkrijgbaar, een 4-deurs Berlina, een 2-deurs Coupé en een Sport op basis van de Coupé. De eerste twee werden door Lancia zelf ontworpen en gebouwd, de Sport door Zagato. De Fulvia staat bekend om zijn successen in de autosport, zo won Lancia het Internationale Rallykampioenschap in 1972.

De Coupé, intern bekend als Tipo 818.130/131, werd in 1965 geintroduceerd. Het ontwerp kwam van Lancia’s eigen designafdeling waar Piero Castagnero verantwoordelijk was voor het ontwerp van  de Fulvia Coupé. De wielbasis van de Coupé werd ingekort en het model kreeg een zwaardere motor (80pk) dan zijn familieleden. De Coupe bleek een echte rijdersauto, het automagazine Road & Track vatte het in 1967 als volgt samen: “a precision motorcar, an engineering tour de force”.

De Lancia Fulvia 1.6 HF, ook wel bekend als Fanalone, was de meeste krachtige variant met zijn 132pk (afhankelijk van de afstelling) en werd ingezet door het fabrieksteam voor het rijden van rally’s tot 1974 tot deze werd afgelost door de legendarische Lancia Stratos HF.

Lancia Fulvia HF Serie II Fanalone

Deze gerestaureerde Lancia Fulvia HF Serie II Fanalone uit 1972 wordt te koop aangeboden in Duitsland via Classic Driver. De knalgele Italiaan met chassisnummer 818740003047 maakt onderdeel uit van een veiling van Auctionata en heeft slechts 38.915km op de teller staan. Slechts 3.690 exemplaren zouden er van dit type zijn geproduceerd.

lancia-fulvia-hf-serie-ii-fanalone-04

Onlangs zou de auto nog een grote inspectie hebben gehad waardoor deze klaar is voor het betere stuurwerk. De verwachte opbrengst ligt tussen de € 32.000 en € 64.000.

Deel hieronder je mening over deze Lancia!

Tags from the story