Lancia Aurelia B20 GT Series 2

De Lancia Aurelia B20 GT was een ware revolutie in zijn tijd door de combinatie van flinke luxe in een relatief compacte en krachtige verpakking. In 1950 verscheen de B10 Berline in 1951 gevolgd door de B20, een tweedeurs GT die ontworpen was door Boano. De carrosserie werd geproduceerd door Pininfarina, onder de kap lag standaard een 1.991cc V6. De B20 GT was niet onverdienstelijk in de racerij, zo boekte men mooie resultaten in legendarische races als de Mille Miglia, Targa Florio en Le Mans.

Lancia Aurelia B20 GT Series 2

Deze Lancia Aurelia B20 GT Series 2 wordt te koop aangeboden door RM Sotheby’s via Classic Driver, chassisnummer B20 1833 rolde op 30 juli 1952 uit de fabriek en werd daarop geregistreerd in Milaan. De eerste eigenaar zou de auto tot 1963 in bezit houden, daarna werd deze gedurende zo’n 11 jaar geschorst. Toen kwam de auto in handen van Peter Agg van Trojan Cars die de auto in 1974 naar de UK importeerde. Op een veiling kwam deze toen in handen van de volgende eigenaar die deze tot 2016 in bezit zou hebben. Het was deze eigenaar die in april 1975 startte met een technische restauratie waarbij gebruik werd gemaakt van originele onderdelen.

 

Er zouden nog meerdere technische en cosmetische restauraties volgen in de jaren, altijd goed gedocumenteerd. Er zijn een aantal begeerlijke opties aanwezig op deze Aurelia, te weten: een houten Nardi stuurwiel, Condor radio, Nardi knop voor de pook en Borrani Turbo wielen. Men verwacht ongeveer een opbrengst tussen de € 152.000 en € 174.000.

Deel hieronder je mening over deze Lancia!

Tags from the story