Isdera Imperator 108i

De Isdera Imperator 108i is gebaseerd op de Mercedes-Benz CW311 concept car die het Duitse merk met de ster niet in productie wilde nemen. De ingenieur die werkte aan het project voor Mercedes, Eberhard Schulz, kreeg toestemming om het model onder zijn eigen merk Isdera uit te brengen.

De body van de Imperator was gemaakt van polyester dat op een stalen buizenframe werd gemonteerd. Achter de voorstoelen lag een V8 motor met 5.0, 5.6 of 6.0 liter inhoud waarbij de laatste door AMG was ontwikkeld. De minst sterke motor bezorgde de supercar al een topsnelheid van 283 km/u. Het model is gebouwd van 1984 tot 1993 in zeer beperkte oplage van 30 stuks.

Video:

Isdera Imperator 108i

Deze Isdera Imperator 108i is in de zomer van 1991 afgeleverd in Japan en wordt nu te koop aangeboden in Engeland door DDClassics. Slechts twee exemplaren werden er in Japan afgeleverd waar destijds een officiële dealer gevestigd was. De koper koos destijds voor zilvergrijs metallic passend bij de typische Mercedes 300SL Gullwing waarvan de Isdera zijn vleugeldeuren geërfd heeft. De Japanse eigenaar heeft de auto echter niet gekocht om er sensationele kilometers mee af te leggen, de teller is namelijk blijven steken op maar 500km! De Isdera is volgens de verkoper gereed om de Europese wegen te gaan verkennen, en wij kunnen ons voorstellen dat het rondrijden in deze zeer exclusieve supercar veel bekijks gaat trekken. De prijs is helaas op aanvraag.

Deel hieronder je mening over deze Isdera!

Tags from the story