Intermeccanica Indra

De Intermeccanica Indra werd in het Italiaanse Turijn gebouwd tussen 1971 en 1975, net als zijn voorganger beschikte het model over een body die herkenbaar was als Europese sportauto waar Amerikaanse techniek voor de aandrijving moest zorgen. Het idee voor deze auto kwam uit de koker van Franco Scaglionem, het was Erich Bitter die tekende voor de constructie. De Indra werd geleverd als een coupé 2+2, hardtop coupé en als cabriolet. Echter vlak voor de start van de productie besloot men geen zaken meer te doen met Ford USA en in plaats daarvan de aandrijflijn van een Diplomat V8 te gebruiken, het vlaggenschip van General Motors in Europa. Bijkomend voordeel was dat er tevens gebruik kon worden gemaakt van het Europese distributienetwerk van GM. Tot 1973 zouden er 173 exemplaren van de Indra geleverd zijn.

Intermeccanica Indra

Deze Intermeccanica Indra in knalrood wordt in Duitsland te koop aangeboden door veilinghuis Auctionata. In deze vorm, met de optionele 230pk sterke 5.4 liter V8 in het vooronder, is het model slechts 36 keer geproduceerd. De body is volgens de verkoper recent nog gerestaureerd wat uit documentatie zou blijken.

322163-9-271292-0100

De eerste registratie zou geweest zijn in 1972 in Duitsland waarna de auto 6 eigenaren zou hebben gekend. De teller geeft een zeer bescheiden 48.098km aan. Bieden kan vanaf € 55.000 waarbij men rekent op een opbrengst van om en nabij de € 85.000.

Deel hieronder je mening over deze Intermeccanica!

Tags from the story