BMW E30 318i Cabriolet 1992, 85.000km!

De BMW E30 was de tweede generatie 3-serie en heeft vandaag de dag een begeerlijke status bereikt. Volgens velen is dit de fijnste 3-serie ooit gebouwd vanwege de eenvoudige tijdloze belijning, fraaie motoren en superieure pure rijeigenschappen. In 1982 verscheen de E30 en was in vele carrosserievarianten leverbaar zoals een 2-deurs Coupé, 4-deurs Sedan, 5-deurs Touring en een Cabriolet. Toen de opvolger E36 zich aandiende in 1991 bleven de Touring en Cabriolet nog een aantal jaren in productie tot en met 1994. Ook het motorenaanbod was breed met vier- en zescilinders in zowel benzine als dieselvarianten.

Video over de historie van de BMW 3-Serie:

BMW 318i Cabriolet

Deze origineel Nederlandse BMW 318i E30 Cabriolet is een bijzondere vondst door zijn historie, de uitzonderlijk goede staat waarin deze verkeert en de lage kilometerstand van 85.000km. De 3-Serie is op 2 april 1992 voor het eerst geregistreerd op naam van BMW-Nederland, daar maakte de Cabriolet in opvallend BMW-Brillanrot onderdeel uit van hun wagenpark. De tweede eigenaar heeft de auto maar liefst 17 jaar in bezit gehad, duidelijk zichtbaar is dat hij er erg zuinig op is geweest. Getuige is ook de opmerkelijk lage kilometerstand waardoor de auto werkelijk voor nieuw door zou kunnen gaan. De E30 maakte tot voor kort onderdeel uit van een verzameling en komt nu weer beschikbaar voor een nieuwe liefhebber.

IMG_1963 IMG_2088

IMG_2074 IMG_2043

Uitrusting

De meest in het oog springende opties zijn de stuurbekrachtiging, //M Sportstuur, //M versnellingspook in leer en de fraaie BBS kruisspaakvelgen. In tegenstelling tot veel E30’s is dit exemplaar 100% in originele staat gebleven. De cabrioletkap is echter niet elektrisch, een minpuntje? Het is maar hoe je het bekijkt, bekend is dat de automatische bediening erg storingsgevoelig is.

IMG_2100 IMG_1964

Exterieur

Roest is een veelvoorkomend probleem bij de BMW E30-serie, dit exemplaar is echter consequent binnen gestald waardoor deze hoogstwaarschijnlijk nooit regen heeft gezien. Het resultaat is dat er geen roest te bekennen is en de lak in een zeer goede staat is. Het dieprode BMW-Brillantrot is recent nog een keer gepolijst (1 laags) waarna een waxlaag is aangebracht. De lak ook weer als nieuw. De vorige eigenaar had een trekhaak gemonteerd zodat er sporadisch een zeilbootje vervoerd kon worden. Wij vinden het niet passen bij de auto, gelukkig is deze eenvoudig te verwijderen. Over de cabrioletkap kunnen we kort zijn; deze is een jaar geleden compleet vernieuwd en is dus in perfecte staat. De Michelin banden beschikken nog over voldoende profiel.

IMG_1968 IMG_1991

IMG_2099 IMG_2078

Interieur

Een echte blikvanger is het originele geruite stoffen interieur, daar waar de meeste Cabriolets van deze serie in leer zijn uitgevoerd. De sportstoelen voelen keihard en zitten alsof de auto net de showroom heeft verlaten. Het interieur kent op minimale gebruikssporen na geen beschadigingen.

IMG_2067 IMG_1970

IMG_2093 IMG_2033

Techniek

Deze 318i heeft een zeer betrouwbare M40 viercilinder met 113pk onder de kap. Daarmee trekt hij de straatstenen niet uit de grond, echter past de motor erg goed bij het karakter van deze cabriolet. Deze verleidt tot het maken van heerlijke tochten maar is pittig wanneer het nodig is. Het onderhoudsboekje is aanwezig en  tot kilometerstand 60.749km ingevuld. De vorige eigenaar was erg handig en zorgde elk jaar voor verse olie inclusief filter etc. De E30 rijdt als een droom, schakelen, sturen, remmen, koppelen etc. is allemaal zoals je bij een auto met deze kilometerstand mag verwachten. De APK is geldig tot 18 mei 2016.

IMG_2051 IMG_2105

Geinteresseerd?

Van deze BMW 318i E30 vind je niet zo gauw een tweede. Zowel optisch als technisch is de auto in perfecte staat, het is een kwestie van de sleutel omdraaien en genieten. Daarnaast zal het een waardevaste investering in de toekomst zijn. De prijs van deze BMW is VERKOCHT. Beperkte inruil is bespreekbaar. Neem voor meer informatie contact op met Robert Haagsma van THECOOLCARS.nl via 06-24 113 793 of via dit contactformulier.

Deel hieronder je mening over deze BMW!

Tags from the story