BMW M535i

De eerste BMW onder de naam 5-serie werd gebouwd van 1972 tot 1981 en kreeg de interne benaming E12.In 1981 diende de opvolger zich aan, de E28. Qua ontwerp was het meer evolutie dan revolutie, de wijzigingen waren voornamelijk onderhuids te vinden. In 1984 werd de M535i geïntroduceerd op de Autosalon van Parijs. Het was geen volbloed BMW-Motorsport model omdat de M535i technisch gebaseerd was op de 535i en niet beschikte over speciale componenten met de magische ‘M’. Het verschil ten opzichte van de 535i was te vinden in de M-Technic body en de lichtmetalen wielen. In het interieur waren sportstoelen en een driespaaks M-stuurwiel standaard aanwezig. In tegenstelling tot de volbloed E28 M5 werd de M535i niet met de hand gebouwd maar gewoon in de fabriek in Dingolfing. Afhankelijk of de M535i was uitgerust met een katalysator beschikte de zes-in-lijn over een vermogen van 185pk tot 218pk.

BMW M535i

Deze BMW M535i uit 1986 in Arctisblue en zwart leren interieur wordt in België te koop aangeboden door CarCave. De auto is gebouwd voor de Spaanse markt en beschikt daarom over de Europese specificaties met een vermogen van 218pk. Daarmee is deze youngtimer tot serieuze prestaties in staat met een topsnelheid van 230 km/u en een sprint van 0 naar 100 in 7,2 seconden.

bmw535im_img_6692_72

Dit exemplaar zit ruim in de opties met: centrale vergrendeling, airconditioning, metallic lak en een //M onderstel. Er zijn Alpina 16 inch lichtmetalen velgen gemonteerd, de originele BMW-velgen zijn nog aanwezig. De auto is goed gedocumenteerd met een originele handleiding, een volledige ingevuld serviceboekje en recente facturen die aangeven dat de remmen en de waterpomp onlangs zijn vernieuwd. Daar blijkt ook de tellerstand uit van 195.000km. Voor 19.750 Euro heb je deze coole BMW in je garage staan.

Deel hieronder je mening over deze BMW!

Tags from the story